НОВОСТИ СТОЛИНА НАВIНЫ ПАЛЕССЯ
Search
Rate this post

…Сядзім з малодшай дачкой і вучым урокі.
Наша заданне – расказаць пра юнага героя-антыфашыста. Кожнаму другакласніку дастаўся свой герой. Нам – Марат Казей.
Скажу шчыра, што і сама крыху прызабыла гісторыю подзвігу хлопчыка, імя якога ведае кожны. Успомнілася хіба што: маўчыць, як Марат Казей. Але аднаўляем веды. Адкрываем інтэрнэт, а там – безліч варыяцый на тэму. Чытаю адну з іх сваёй школьніцы і бачу вочы… поўныя слёз. Дзіця так праніклася гісторыяй, што не можа стрымаць эмоцый:
– Мама, я не змагу расказаць гэта на ўроку… Я зноў буду плакаць…
Тлумачу, што ў гэтым няма нічога страшнага: моцныя людзі таксама плачуць. А тут, сапраўды, гісторыя, ад якой нагортваюцца слёзы і ў дарослага. Канешне, калі ў яго ёсць душа і гонар за сваё мінулае. Нагадаю яе і вам…
Марат нарадзіўся ў вёсцы пад Мінскам. Яго матулю яшчэ ў пачатку вайны павесілі немцы. І падлетак пайшоў у партызаны разам са сваёй сястрычкай. Хлопчык збіраў інфармацыю, партызаніў да таго часу, пакуль не трапіў у акружэнне немцаў. Ён не збіраўся здавацца жывым і цярпець здзекі. Першую сваю гранату Марат кінуў у ворагаў, якія знаходзіліся далей. Другую кінуў побач з сабой, калі фашысты падабраліся зусім блізка. Дзіця ведала, што памрэ, але памірала з годнасцю. Так нараджаюцца подзвігі…
Марат быў прызнаны героем пасля смерці. У сталіцы ёсць помнік Марату Казею. Жыве ён і ў кнігах, і, як бачым, у інтэрнэце. А цяпер – і ў памяці маёй дачкі-другакласніцы.
Што прымусіла мяне напісаць гэты артыкул? Не, не слёзы дачкі, хаця яе духоўны свет мяне радуе. Не, сесці за клавіятуру прымусіла рэакцыя аднаго хлопчыка ў класе, які пасля пачутага… зарагатаў і стаў здзекавацца з імя Марата Казея.
Дык ці варта адраджаць урокі патрыятызму ў школе? Для мяне асабіста – гэта рытарычнае пытанне. Як член камісіі КДН, бачу самых розных сыноў і дачок, якія заблукалі па гэтым жыцці. Не, я не з тых маці, якія кажуць, што мае дзеці самыя лепшыя – наадварот. Бачу недахопы і ў сваіх, і ў чужых. І бачу сучасныя каштоўнасці. І каштоўнасці ў ГЭТАЙ моладзі іншыя. Ідэалы – іншыя. Іх Бог – інтэрнэт. Хочаш пакараць дзіця – забяры ў яго тэлефон. І зловіш такі позірк, і атрымаеш такую нянавісць… Іх Бог – уседазволенасць. Захачу – паеду без права кіравання. Захачу – спыню ўрок нелюбімага настаўніка герметычнай лексікай. Захачу – удару, пакрыўджу, пакараю… Дрэнныя ўчынкі даюцца лёгка. Не шкадуюць часам нават бацькоў…
Ёсць, канечне, ПРАВІЛЬНАЯ моладзь. У маім асабістым разуменні. Бо кожнаму – сваё. Ёсць дзеці, якія паважаюць сваіх бацькоў і свае карані. Ёсць дзеці, якія імкнуцца атрымліваць веды, а не падпіраць куты сваім бестурботным існаваннем. Ёсць дзеці, якія вартыя павагі як АСОБЫ. На іх толькі мае спадзяванні.
А патрыятызм? Духоўнасць? Сёння яны знехтаваныя, як ніколі. Сёння яны так патрэбны і правільным, і няправільным. І старым, і малым. А яшчэ патрэбны гады, каб адрадзіць тое, чаму мяне вучылі ў маім дзяцінстве. І-ДЭ-А-ЛО-ГІ-Я – гэта дрэнна? Зараз камусьці стане смешна, але навагодні касцюм тых гадоў, які я помню і сёння, быў па сённяшніх мерках дзіўным. Блакітная сукенка, чырвоная стужачка з надпісам «Міру – мір». Наіўна? Але гэта была краіна, дзе слова «мір» было святым… Дзе імя хлопчыка з-пад Мінска, які ахвяраваў сваім жыццём, ніхто не перайначыў бы ў кпін… Дзе я адчувала сябе спакойна і абаронена… Дзе нават слова «мама» гучала неяк інакш…
Лілія
ГУШЧА

Об авторе
admin
Показать все новости
Посмотрите последние новости этого автора
Вы никому там не нужны!
Дапамагае ўсмешка

Дапамагае ўсмешка

22 ноября, 2024
«СТО линий», «СТОЛИН ий», «столинСКий»?

Оставить комментарий

Похожие новости